Srpsko udruženje za marketing (SeMA) je strukovna, nepolitička, nestranačka, neprofitna i nevladina organizacija koja okuplja predstavnike akademske zajednice, istraživače, menadžere i eksperte sa iskustvom na poslovima iz oblasti marketinga, kao i sva fizička i pravna lica zainteresovana za razvoj savremene marketinške teorije i prakse.
Srpsko udruženje za marketing (SeMA) je osnovano Izjavom volje osnivača na osnivačkoj skupštini 18. maja 2007. godine, na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Osnovni cilj osnivanja Srpskog udruženja za marketing je davanje podsticaja i pružanje profesionalne podrške zainteresovanim pojedincima i akademskim, privrednim i društvenim organizacijama na organizovanju, razvijanju i unapređivanju naučnog i stručnog rada u svim marketinškim aktivnostima i delatnostima.
SeMA svojim delovanjem nastavlja tradiciju ranijih udruženja i to Jugoslovenskog udruženja za marketing (JUMA) i okviru njega Društva za marketing SR Srbije. Prvi predsednik SeMA bio je prof. dr Branko Maričić, koji je tu funkciju obavljao od osnivanja do 2015. godine, a nasledila ga je prof. dr Ljiljana Stanković. Od februara 2020. godine, funkciju predsednika Srpskog udruženja za marketing preuzeo je prof. dr Saša Veljković. Sedište Udruženje je u Beogradu i deluje na području Republike Srbije. Članovi su kako predstavnici akademske zajednice i istraživači (nastavnici i saradnici sa državnih i privatnih fakulteta i istraživači sa naučnih instituta), tako i menadžeri i specijalisti iz preduzeća i organizacija iz različitih delatnosti. Pored pojedinaca (redovnih članova), postoji mogućnost korporativnog članstva.